top of page

Happy employees make happy customers


Happy employees make happy customers. Dat is langer bekend.

En vervolgens kijken we dan richting de werkgever. Hoe kunnen zij zorgen dat hun werknemers meer happy zijn?

Ook wij met NO-ID willen bedrijven helpen om daar sterker in te worden.

Maar het is een gedeelde verantwoordelijkheid. Ook als werknemer heb je hier een rol. Zo zijn er een aantal topics waarop je als medewerker zelf impact hebt, die ertoe kunnen bijdragen een meer happy employee te zijn. Wij ontdekten er zo tijdens analyses en oefeningen die we vanuit NO-ID recent gedaan hebben en delen ze graag.

Ruim op

Ook als je van nature iemand bent die rommel best wel gezellig vindt, blijkt een clean desk toch een positief effect te hebben. Een fris opgeruimd bureau, zonder broodkruimels of kringen van een tas koffie, werkt positief voor ieder type mens om zo je dag zonder frustratie daarover te starten.

Medewerkers die vandaag werken in een omgeving waar clean desk een duidelijke verwachting is, vertelden ons dat dit niet alleen op hunzelf een aangenaam effect heeft, maar het creëert ook een happy team. Wie wil dat nu niet?

Trek de stelling gerust door naar clean kitchen, clean meeting room en clean toilet. Daar merkten we dezelfde impact.

Dus, neem die spons en ruim je eigen troep op. Ja, ook al is er een poetsvrouw/meneer.

Je zal zien, anderen zullen je spontaan volgen. Go!

Wees betrokken

Betrokken werknemers zijn happy werknemers. Heel vaak lees je in analyses dat medewerkers ongelukkig zijn omdat ze niet betrokken worden.

Langs de ene kant kan je als medewerker wachten tot je leiding gevende je op een dag ergens bij betrekt. Langs de andere kant kan je het ook zelf aangeven, waar je graag bij betrokken wil worden? Wie niet waagt niet wint.

En voor de durvers onder ons, je kan het ook gewoon doen! Uiteraard breng je nadien best wel even verslag uit.

Je hebt hier dus zelf meer impact dan je denkt. Up to you!

Zorg voor jezelf

Klinkt cliché, maar o zo waar. Mensen die goed voor zichzelf kunnen zorgen, kunnen ook goed voor klanten of medewerkers zorgen. En dan gaat het echt over de basics: slaap genoeg om je fit te voelen, drink voldoende water, doe wat je moet doen om je goed in je vel te voelen.

Als ook jij graag een happy employee wil zijn, dan bestaat er geen beter moment dan daar nu mee te starten. Yep, zelfs op de warmste dag van het jaar ;-)

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
bottom of page